جستجوی این وبلاگ

۱۱.۱۱.۹۰

صديق كريمي چهره سرشناس و محبوب كارگري در
شهر سنندج دستگير شد


با كارزاري جهاني در مقابل اذيت و آزار و دستگيري فعالين كارگري بايستيم

امروز ١١ بهمن صديق كريمي از چهره هاي محبوب و شناخته شده كارگري در شهر سنندج و يكي از اعضاي هيئت مديره اتحاديه آزاد كارگران ايران بازداشت شد.

صديق قبلا در اول مه سال ٨٦ در مراسمي كه به مناسبت گراميداشت اين روز در شهر سنندج فراخوان داده شده بود، به همراه دوازده نفر ديگر دستگير شد. او بهمراه شيث اماني يكي ديگر از فعالين كارگري شناخته شده در شهر سنندج كه هم اكنون در زندان اين شهر در بازداشت بسر ميبرد، حدود دو ماه در زندان بودند و بعد از محاكمه به دو سال و نيم زندان محكوم شدند. اين حكم در ٣١ فروردين ٨٧ به شش ماه تقليل يافت. سپس بدنبال كمپيني وسيع و جهاني حكم زندان صديق و شيث لغو شد و مقامات قضايي لغو آنرا رسما اعلام داشتند. اكنون پس از سه سال جمهوري اسلامي اين پرونده را بهانه قرار داده و حكم بازداشت و زنداني كردن اين دو فعال كارگري را صادر كرده است. متعاقب اين تصميم است كه جانيان اسلامي صديق كريمي را دستگير كرده اند. قبل از آن نيز در جريان پيگيري پرونده شريف ساعد پناه و مظفر صالح نيا در ٢٦ دي ماه شيث اماني دستگير شد.

اين دستگيريها در ادامه زنجيره اي از دستگيري و فشار بر روي فعالين كارگري صورت ميگرد. جمهوري اسلامي وضعيت انفجاري جامعه را مي بيند و از بيم گسترش اعتراضات كارگري فشار خود را بر فعالين و رهبران كارگري شدت داده است تا جلوي سازمانيابي مبارزات كارگران را بگيرد و كل جامعه را عقب بزند. پاسخ اين تعرضات كارزاري گسترده و جهاني است.

مردم سنندج همانطور كه توانستند شريف ساعد پناه و مظفر صالح نيا را با دو هفته اعتراض پي در پي خود از زندان رها كنند، خواهند توانست شيث اماني و صديق كريمي را نيز آزاد كنند و با اين كار راه را براي آزادي همه كارگران زنداني و زندانيان سياسي فراهم سازند. بايد در سراسر ايران براي آزادي كارگران زنداني و زندانيان سياسي تلاش كرد. با برپايي تجمعات اعتراضي، نوشتن طومار هاي اعتراضي در مراكز كار و در محلات و چسباندن عكس كارگران زنداني و زندانيان سياسي بر در و ديوار خواهان آزادي فوري آنان شد. بايد با كارزاري جهاني مقابل اين تعرضات ايستاد.

جدا از صديق كريمي و شيث اماني، علي اخوان، مهدي شانديز، بهنام ابراهيم زاده، ابراهيم مددي، رضا شهابي، شاهرخ زماني، محمد جراحي از جمله ديگر فعالين كارگري در زندانند. رسول بداغي عضو كانون صنفي معلمان نيز با ٦ سال حكم در بازداشت بسر ميبرد. در همين مدت نيز نيما پوريعقوب و ساسان واهبي وش كه با شاهرخ زماني و محمد جراحي در يك دادگاه محاكمه شده اند، حكم احضار گرفته و ٩ تن از معلمان در یزد به اسامي محمدعلی حسن شیرازی، منصور میرزایی، محمد جواد حسامی، احمد چنگیزی، محمدعلی شاهدی، رمضانعلی نجاتی، محمدمهدی صدیقی، محمدحسین دهقانپور و علی قوچانی به اتهام تبلیغ علیه نظام، فعالیت غیرقانونی از طریق سخنرانی و تشکیل جلسه، تجمع و صدور بیانیه و تحریک معلمان به اعتصاب و تعطیلی کلاس به ٤٢ ماه زندان محکوم شده اند كه حکم زندان آنان به مدت ٥ سال تعلیق شده است. امروز بيش از هر زمان نياز به يك مبارزه سراسري و گسترده براي متوقف كردن اين فشارها و گرفتن اين سلاح سركوب از دست جمهوري اسلامي است.

صديق كريمي، شيث اماني و تمامي كارگران زنداني و زندانيان سياسي بايد فورا و بدون قيد و شرط آزاد شوند.

كمپين براي آزادي كارگران زنداني
١١ بهمن ٩٠، ٣١ ژانویه ٢٠١٢
http://free-them-now.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر