جستجوی این وبلاگ

۱۵.۶.۹۱


استعفای وزیر کشور لیبی پس از تخریب یک زیارتگاه صوفیان توسط 'اسلام‌گرایان تندرو'


استعفای وزیر کشور لیبی پس از تخریب یک زیارتگاه صوفیان توسط 'اسلام‌گرایان تندرو'فوزی عبدالعال، وزیر کشور لیبی، استعفا داد. 
در پی بالا گرفتن انتقادها از عملکرد مأموران امنیتی، وزیر کشور لیبی روز یکشنبه از مقام خود استعفا کرد.

بنابر گزارش‌ها، پس از افزایش انتقادها نسبت به عملکرد مأموران امنیتی در جلوگیری از تخریب زیارتگاه صوفیان، مجلس جدید لیبی جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد و پس از آن، خبر استعفای وزیر کشور اعلان شد.

شماری از مهاجمانی که «اسلام‌گرایان سنتی» توصیف شده‌اند روزهای جمعه و شنبه دو زیارتگاه صوفیان را در شهرهای زلیتن و طرابلس با بولدوزر تخریب کردند.

استعفای وزیر کشور لیبی یک روز پس از آن انجام می‌گیرد که پلیس طرابلس به قصور در مقابله با اسلام‌گرایانی که گفته می‌شود به یک زیارتگاه صوفیان حمله کرده بودند متهم شد.
دیروز و در تازه‌ترین دور از حملاتی که به اسلام‌گرایان تندروی لیبی نسبت داده می‌شود بخش‌هایی از یک زیارتگاه صوفیان این کشور تخریب شد.
ساکنان طرابلس می‌گویند مردانی سوار بر بولدوزر به زیارتگاه الشعاب حمله کردند و پلیس نیز مانع از اقدامات آنان نشد.
یک روز پیش از آن نیز اسلام‌گرایان تندرو متهم شدند که مقبره یکی از صوفیان برجسته لیبی را خراب کرده‌اند.
سلفی‌های تندرو این گونه زیارتگاه‌ها را از مصادیق بت‌پرستی به حساب می‌آورند.
در تصاویر منتشرشده از زیارتگاه الشعاب پس از حمله، آوار بر روی زمین ریخته، نقش‌های کاشی‌کاری اسلیمی تخریب شده و همچنین آثار گلوله بر دیوارها دیده می‌شود.
یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفته است که سلفی‌ها با بولدوزر به مسجد الشعاب حمله کردند، پلیس نیز در محل حاضر بود اما کاری برای جلوگیری از آنان نکرد.
این حمله پس از یک دور درگیری عشیره‌ای صورت گرفته که سه کشته بر جای گذاشت.
یک مقام محلی گفته است سلفی‌ها از تمرکز مسئولان امنیتی بر کنترل ناآرامی‌های عشیره‌ای سوءاستفاده کرده و برنامه خود برای حمله به صوفیان را عملی کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر