جستجوی این وبلاگ

۲.۱۲.۸۸

یک ماه بی خبری از مجید توکلی


خبرگزاری هرانا - علیرغم پیگیری خانواده، حدود یک ماه است از مجید توکلی، فعال دانشجویی در بند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش هرانا، از مجید توکلی فعال دانشجویی دربند بیش از یک ماه است هیچگونه اطلاعی در دست نیست، خانواده آقای توکلی در این مدت علیرغم مسافت دور، تردد و پیگیری مستمر از دادگاه انقلاب و زندان اوین، موفق به کسب خبری از وضعیت این دانشجوی زندانی نشده اند.

هر چند این دانشجوی دربند از ابتدای بازداشت خود در 16 آذرماه تاکنون امکان تماس مناسبی در اختیار نداشته است اما به طور کامل از یک ماه قبل تاکنون هیچگونه تماس یا خبری از سرنوشت وی حاصل نشده است، آخرین محل نگهداری این دانشجوی دربند، بند 240 زندان اوین اعلام شده بود. با توجه به اینکه برای آقای توکلی حکم زندان صادر شده است و در مرحله بازجویی یا تحقیقات قرار ندارد مشخص نیست چرا نیروهای امنیتی مانع خروج وی از شرایط امنیتی می شوند.

لازم به ذکر است مجید توکلی، 16 آذرماه سال جاری پس از سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و کمی بعد تصاویری از وی در حالی که با پوشش زنانه بود از سوی ارگانهای خبری نزدیک به دولت منتشر شد که این اقدام موجی از اعتراضات اجتماعی را در پی داشت، نهایتاً دادگاه انقلاب این فعال دانشجویی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل هشت سال و شش ماه حبس، ۵ سال محروميت از فعاليت سياسی و ۵ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم کرد.

باید اشاره کرد که مجید توکلی دو سال پیش نیز به مدت 15 ماه به اتهام چاپ نشریات جعلی در زندان بود که پس از این مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان 70 مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.
هم‌چنین او بار دیگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت 115 روز را در سلول‌های انفرادی بند 209 زندان اوین گذراند و نهایتا با تودیع وثیقه سنگین آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر