جستجوی این وبلاگ

۱۹.۱۱.۸۸

اندر احوالات متل اوین

اندر احوالات مُتِل "اوین"
متل اوین نه آن هتل اوینی است که شبی خدا تومن میگیرد آن هم به دلار. بلکه همان مُتِلی است که این روزها خانه دوم روشنفکران و دانشجویان و زنان و کارگران و .... شده است.
احکام آب پیازی!
در عجبم که بعضی از احکام قضایی یکهو از کجا سبز می شود( گفتم سبز یادم نبود که این کلمه خیلی خطرناک است و ممکن است جرم محسوب می شود!) شاید با آب پیاز جایی پشت جلد کتاب قانون نوشته شده و مدبران واهالی قانون و آقایانی که دم گرمی دارند و جای این خطوط را می دانند روی این خطوط "هااا" می کنند و بعد تند وتند بر اساس این قوانین آب پیازی حکم صادر می کنند. وگرنه کشکی کتره ای که نیست!
از جمله همین به اصطلاح احکام صادره حکم 184 ضربه شلاق برای یاشار قاجار، دانشجوی عضو دفتر تحکیم وحدت است. وقتی در کتاب قانون نگاه کردم دیدم مجازات برای زنای محصنه 80 ضربه شلاق است و نفهمیدم که این چه جرمی است که دو سه برابر زنای محصنه شلاق دارد! چون چشم بصیرت نداشتم نتوانستم جای آب پیاز را هم پیدا کنم! با همبن یک ذره عقلم فکر کردم اگر یاشاربعد از 184 ضربه جان سالم به در ببرد تازه باید برود وحبسش را بکشد. تازه اگردر تجدید نظر کار خرابتر نشود و یا تا زمان اجرای حکم زبانم لال دچار اتفاق مشکوکی نشود ویا حکمی از آب پیاز آبگوشت یکی از ما بهتران بیرون نیاید که طبق آن اگر در حین اجرای حکم شلاق زندانی آخ بگوید ویا تکان نا بجا بخورد حکم از اول اجرا شود و... کم کم مغزم سوت کشید.
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک ...

اوین درمانی!
اگرجگرتان از داغ روزگار خیلی سوخته و آتش گرفته و دود از آن بلند می شود. در چند قدمی شما نقطه خوش آب وهوایی وجود دارد به نام اوین. نه نترسید! زود قضاوت نکنید. در زیرزمین های آن سلولهای مدرن وتمام مبله و قندیل بسته ای وجود دارد که در اوج زمستان سرد سرد است، آنقدر سرد است که می توانید به راحتی سرما بخورید و از زندگی در کنار 4-5 نفر دیگر در یک سلول نمور سیر شوید. نه اینکه شوفاژ نداشته باشد(فوری خیال ناجور نکنید) شوفاژ دارد اما این یکی از تمهیدات از ما بهتران شاید هم پزشکان اوین است برای کور شدن نطق و نیز این سرما درمان بسیار خوبی برای صیقل دادن جگرهای سوخته است. شاید در سکوت و سرما حالتان بهتر جا بیاید.
پیشنهاد جوالدوز: اگر اهل روشنفکربازی هستید بهتراست به طبعتان نگاه کنید که گرمایی هستید یا سرمایی وبعد مطابق طبعتان زمان مناسب برای این جور کارها را انتخاب کنید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر