جستجوی این وبلاگ

۱۳.۱۱.۹۰

خطر اجرای حکم اعدام نزدیک به یقین زانیار و لقمان مرادی بسیار نگران کننده می‌باشد .



"برای نجات ما دو جوان بيگناه بکوشيد شايد که فردا دير باشد" زانیار و لقمان

زانیار مرادی و لقمان مرادی دو شهروند اهل مریوان هستند که در دی ماه ۸۹، به حکم قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، با اتهام عضویت در حزب "کومله" و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان به اعدام در ملا عام محکوم شدند. این دو زندانی طی نامه‌ای که منتشر شد اعلام کردند زیر شکنجه و تهدید به تجاوز جنسی مجبور به پذیرفتن قتل شده اند. خطر اجرای حکم اعدام نزدیک به یقین زانیار و لقمان مرادی بسیار نگران کننده می‌باشد .

دردناک را چنین بیان نموده‌اند پدر زانیار و لقمان این واقعیت

"من از همهٔ سازمانهای حقوق بشری و وجدان‌های بیدار عمومی در خواست می‌کنم که به هر شکل ممکن که میتوانند برای جلوگیری از اعدام فرزندم به خاطر اتهامات واهی وارده اقدامات لازمه را به عمل آورند. من و مادر زانیار به دلیل فعالیت سیاسی مجبور به ترک ایران شده‌ایم. به این دلیل تنها امید ما تلاشهای جامعهٔ انسانی‌ در جلوگیری از این اعدام است."

اقبال مرادی ، پدر زانیار


"در طول ۹ ماه اول بازداشت لقمان هیچ اتهامی مبنی بر قتل در پرونده او وجود نداشت. اما ادارهٔ اطلاعات دوباره فرزندم را به مدت ۲۵ روز زیر شدیدترین شکنجه‌ها قرار میدهند و از او میخواهند که به قتل مورد نظر آنها اعتراف کند. فرزندم به خاطره رهایی از زجر غیر قابل تحمل و رهایی از آن شرایط، ۱۷ ماه بعد از دستگیری، قتل مرتکب نشده را مجبورا می‌پذیرد." عثمان مرادی پدر لقمان


روزی نیست که جمهوری اسلامی فعالین و رهبران کارگری را مورد حمله قرار ندهد و توطئه ای علیه آنها سازمان ندهد. محمد جراحی، رضا شهابی، ابراهیم مددی، علی نجاتی، بهنام ابراهیم زاده، مظفر صالح نیا، شیث امانی، شریف ساعدپناه، شاهرخ زمانی، آیت نیافر، محمد بوداغی، منصور اسانلو و عده دیگری از فعالین کارگری یا در زندانند و یا با وثیقه های سنگین آزاد شده و خطر دستگیری هر لحظه آنها را تهدید میکند. به این لیست هرروز اضافه میشود. دستگیری و تحت فشار قرار دادن و اذیت و آزار فعالین کارگری یک رکن همیشگی سیاست‌های جمهوری اسلامی بوده است، همچنانکه اعدام و شکنجه فعالین سیاسی هیچگاه از عملکرد این حکومت کنار نرفته است. جمهوری اسلامی میداند که اگر سه ماه دست از سرکوب فعالین کارگری بردارد جنبش کارگری دست به اعتراضات و اعتصابات بزرگ و سراسری خواهد زد و بسرعت متشکل خواهد شد.

همچین خطر اجرای حکم اعدام قریب الوقوع سعید ملک پور، وحید اصغری، جواد لاری، امیر میرزا حکمتی تبعه ایرانی‌آمریکایی متهم به جاسوسی نیز با توجه به شرایط خاص سیاسی کشور بر نگرانی‌ها می افزاید.

در آستانهٔ‌ برگزاری انتخابات نمایشی و فرمایشی مجلس نهم رژیم احتیاج به سرکوب بیشتری دارد تا بتواند کشتی‌ شکسته‌اش را به ساحل برساند.

برای مقابله با این اعمال غیر انسانی

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همراه با کمپین برای آزادی کارگران زندانی و سایر کمیته‌ها و نهاد‌های مدافع حقوق

انسان روز ۱۲ فوریه را روز همبستگی‌ برای دفاع از جان زانیار و لقمان مرادی و دیگر مبارزین زندانی در معرض خطر اعدام و

همچنین روز دفاع و آکسیون برای آزادی کارگران زندانی اعلام می‌دارد و از همه شما دوستان و از همه سازمانهاي

مدافع حقوق انساني و از نهادهاي عليه اعدام دعوت می‌کند که دست در دست هم با اعتراضات خیابانی در اقصا نقاط جهان ، با
سازمان دادن تظاهرات، میتینگ، و رسانه‌ای کردن این مهم در سطح جهانی‌ در افشای وسیع این جنایت بکوشید .

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همراه با شما عزیزان از همه توان و امکانات خود استفاده خواهد کرد که جلوي اين

جنایتها را بگيرد و باید بدانید این اقدام انسانی ما و شما ماندگار خواهد ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر