جستجوی این وبلاگ

۳.۲.۹۱

هشدار یک سازمان حقوق بشری نسبت به خطر اجرای حکم اعدام حبیب الله گلپری پور




سازمان مدافع حقوق بشری دیفند اینترنشنال در رابطه‌ با خطر اجرای حکم اعدام حبیب الله‌ گلپری‌پور بیانیه‌‌ای جهت اطلاع افکار عمومی صادر کرد.

دیفند اینترنشنال به‌ مسئولان ایران در رابطه‌ با تمامی پیمان‌نامه‌های سازمان ملل در رابطه‌ با دفاع از حقوق مدنی و سیاسی که‌ امضا کرده‌ است هشدار داد.

سازمان مدافع حقوق بشری دیفند اینترنشنال در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی با استناد به‌ گزارشهایی که‌ از شرق کردستان به‌ سازمانهای حقوق بشری و رسانه‌‌ها رسیده‌، اعلام کرد، پس از انتقال حبیب الله‌ گلپری‌پور از زندان ارومیه‌ به‌ زندان سمنان، خطر اجرای حکم اعدام گلپری‌پور افزایش یافته‌ است.
دیفند اینترنشنال ضمن اشاره‌ به‌ تشابه‌ شرایط انتقال حبیب الله‌ گلپری‌پور به‌ شرایط زندانی سیاسی کرد و عضو پژاک حسین خضری می‌نویسد، در ماه‌ مارس سال ۲۰۱۰ حسین خضری از زندان ارومیه‌ به‌ زندان قزوین منتقل شد.

اما پس از یک ماه‌ و نیم وی را بار دیگر به‌ زندان ارومیه‌ انتقال و سپس حکم اعدامش را به‌ اجرا درآوردند.

این سازمان در ادامه‌ بیانیه‌ خود با اشاره‌ به‌ وضعیت دشواری که‌ زندانیان سیاسی کرد در زندان‌ها با آن روبرو هستند اعلام کرد، دست کم ۲۲ فعال سیاسی کرد در زندان‌ها در انتظار اجرای احکامشان هستند.

دیفند اینترنشنال گفته‌ است مسئولان ایرانی باید ضمن توقف حکم گلپری‌پور، بر پایه‌ قوانین بین المللی در حکم وی تجدید نظر کنند.

در پایان از افکار عمومی جهان به‌ ویژه‌ اروپا خواسته‌ است تا با فشار بر ایران، این کشور را وادار کنند بر اساس قوانین بین المللی عمل کند. این سازمان همچنین اعلام کرده‌ است که ‌با دقت بر شرایط ایران نظارت می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر