جستجوی این وبلاگ

۳۰.۷.۹۱

اتحادیه اروپا خواستار عفو یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام شد



 کا‌ترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار عفو غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام شد. آقای خسروی از زندانیان سیاسی دهه شصت است که اعدام وی "قریب الوقوع" اعلام شده است.
بنا به گزارش رادیو فرانسه ، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیروز سه‌شنبه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که خانم اشتون با گزارش‌هایی که درباره اعدام قریب الوقوع غلامرضا خسروی سوادجانی به وی رسیده، عمیقا نگران شده است.
در این بیانیه تأکید شده‌ که کا‌ترین اشتون خواستار تجدید نظر، بخشش و تخفیف مجازات آقای خسروی است.همچنین بر اساس بیانیه سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حکم اعدام غلامرضا خسروی سوادجانی، مغایر با تعهدات بین‌المللی ایران نسبت به حقوق مدنی و سیاسی است.
این بیانیه اضافه کرده که اتحادیه اروپا موضعی قاطع و مدیریت شده علیه اعدام دارد و نماینده عالی اتحادیه اروپا دوباره از ایران می‌خواهد که اجرای تمامی احکام اعدام را متوقف کرده و یک مهلت قانونی برای حکم اعدام معرفی کند.
آقای خسروی سوادجانی ۵۰ ساله، سال ۲۰۱۰ به اتهام "محاربه" و عضویت در سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده است. این مخالف جمهوری اسلامی که اولین بار سال ۱۹۸۱ بازداشت و تا سال ۱۹۸۶ زندانی شد، مجددا در سال ۲۰۰۸ دستگیر شد و اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.
در سال ۲۰۱۱، دست‌کم ۶۰۰ نفر در ایران اعدام شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر