جستجوی این وبلاگ

۶.۱۱.۸۸

بیانیه سدازا در حمایت از اعضای دربندکمیته گزارشگران حقوق بشر


به نام خداوندی که نظم عالمش بر عدالت است

فعالان حقوق بشر یاد آور عبارت "سنگر سازان بی سنگر" هستند. در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق، کارکنان جهاد سازندگی در حمایت و دفاع از رزمندگان به ساختن خاکریز و سنگر مشغول بودند در حالیکه خود در تیررس مستقیم بودند. فعالان حقوق بشر نیز در مقابل عاملان بی عدالتی، بی قانونی و زیر پا گذاشته شدن حقوق شهروندی و انسانی زندانیان، خاکریز رسانه ای درست میکنند و اگر بخواهند آشکارا فعالیت کنند و اخبار مربوط به زندانیان و خانواده هایشان را پوشش دهند، خود هیچ سنگر و دفاعی ندارند. آنها اگر درجایی فعالیت میکنند که اقدامات حقوق بشری خوشایند بسیاری نیست، یا مانند ایران بازداشت و حبس های طویل المدت میشوند یا مثل روسیه ناپدید میشوند و به قتل میرسند.
آقای جعفر دولت آبادی، دادستان تهران به دلایلی نامعلوم کمیته گزارشگران حقوق بشر را وابسته به سازمان مجاهدین خلق دانسته و همکاری با آن را جرم تلقی کرده است.
اگر سازمان مجاهدین خلق از رویکرد نظامی و غیر مسالمت آمیزی که در گذشته داشته به چنین رویکردی رسیده باشد که به دفاع از حقوق زندانیان و بازتاب صدای خانواده های آنان بپردازد که غیر از این سایتها ، بلندگوی دیگری ندارند، جای بسی شگفتی و خوشنودی دارد! ای کاش گروه های موسوم به لباس شخصی های آشنا اما بی نام یا آنان که مردم را با ماشین نیروی انتظامی زیر میگیرند نیز به چنین رویکردی میرسیدند.
اما آقای دادستان تهران نگفتند که بر اساس چه دلیل مبرهنی به چنین نتیجه ای رسیدند. با فرض اینکه چنین خبری صحت دارد لازم است ایشان برای تنویر افکار عمومی بویژه دانشجویان و جوانان عدالت خواه و حق طلبی که بدور از گردابهای فساد و انحراف و اعتیاد به فعالیت های عدالت طلبانه و نوع دوستانه میپردازند و با این سایتها همکاری میکنند، بگویند که چه خبرها و مطالب منتشره در سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر در جهت اهداف اختصاصی سازمان مجاهدین خلق بوده است؟
اگر منظور، بازتاب اخبار مربوط به زندانی شدن خانواده های برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق میباشد مانند بازتاب اخبار دیگر خانواده ها و زندانیان،
اگر منظور پیگیری مطالبات و حقوق نادیده گرفته یا پایمال شده زندانیان و خانواده هایشان است اعم از هر اعتقاد و مسلکی،
اگر منظور رساندن صدای عدالت خواهی زندانیان و خانواده های چشم انتظارشان است،
و اگر منظور بازتاب فرار از قانون و بی قانونی های ماموران قانون است، به اطلاع آقای دادستان میرسانیم که همه سایتهای حقوق بشری، همه فعالان و انجمنها و سازمانهای حقوق بشری ، چنین مطالبی را منتشر میکنند،پس علی القاعده همه ما به سازمان مجاهدین خلق وابسته ایم!
جناب آقای دادستان شاید این بهانه برای محکمه شما قایل پذیرش باشد اما در محضر عقل و وجدان مردم لطفا دلیل محکمه پسند تری ارائه دهید زیرا همه ما ( سایتها و فعالان حقوق بشر)، ندای وجدان جامعه هستیم.
سازمان دفاع از زندانیان اعتقادی
سدازا
بهمن ماه هزاروسیصد و هشتادوهشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر