جستجوی این وبلاگ

۱.۱۱.۸۸

دادستان تهران: «هرگونه همکاری با کمیته گزارشگران حقوق بشر جرم است»

کمیته گزارشگران حقوق بشر - خانواده شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر طی دیداری با عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران خواهان رسیدگی به وضعیت فرزند خود شدند.
جعفری دولت‌آبادی در این دیدار ابراز داشته است: « بنابر گزارش کارشناسان پرونده سایت کمیته وابسته به منافقین است و هرگونه همکاری با سایت جرم محسوب می‌شود.» به گفته خانواده نظرآهاری برخورد دادستان در کل مثبت بوده و او ابراز داشته شخصا به ملاقات شیوا نظرآهاری در زندان خواهد رفت.
دادستان تهران در پاسخ به سوال خانواده نظرآهاری در مورد زمان آزادی شیوا گفت: « وی تا زمان برگزاری دادگاه و اعلان حکمش آزاد نخواهد شد.»
شیوا نظرآهاری به همراه دوتن دیگر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، کوهیار گودرزی و سعید حائری در تاریخ 29 آذرماه در اتوبوس عازم به مراسم تشیع پیکر آیت‌الله منتظری بازداشت شدند. در حال حاضر 7 تن از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند.
کمیته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاع‌رسانی و دفاع از قربانیان نقض حقوق بشر می‌باشد. این کمیته در طول 4 سال فعالیت خود گزارش‌ها، اطلاعیه‌ها، بیانیه‌ها و مقالات متعددی را در زمینه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی در میان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر