جستجوی این وبلاگ

۲۵.۴.۹۱

آزادی دانشجوی نوکیش مسیحی پس از گذراندن ۱۰۵روز انفرادی در بازداشتگاه مشهد



 این دانشجوی نوکیش مسیحی که پس از تماس ماموران اداره اطلاعات با ایشان توسط افراد لباس شخصی مجددن بازداشت شد، در طی هشت ماه دوران بازداشت خود ۱۰۵ روز آن را در سلول انفرادی در بد‌ترین شرایط روحی در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد گذراند.
به گزارش محبت نیوز، احسان بهروز از نوکیشان مسیحی پس از هشت ماه بازداشت و بی‌خبری خانواده از وضعیتش در اواخر خردادماه ۱۳۹۱ آزاد شد.
احسان بهروز ۲۴ ساله و ساکن شهر مشهد است که برای دومین بار پس از تماس ماموران امنیتی وزارت اطلاعات استان خراسان رضوی و با حضور در محل مورد نظر، در اواخر مهرماه ۱۳۹۰ بازداشت و از آنجا به مکان نامعلومی منتقل گردید، طوری که خانواده و یا دوستان او تا مدت‌ها از بازداشت مجددش اطلاعی نداشتند.
منابع آگاه گزارش دادند، احسان بهروز پس از بازداشت توسط ماموران لباس شخصی از هشت ماه دوران بازداشت خود، مدت ۱۰۵ روز آن را در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد و در سخت‌ترین شرایط روحی و جسمی گذرانده و در این مدت از حقوق اولیه یک زندانی که تماس و ملاقات با خانواده و صحبت با وکیل مدافع است برخوردار نبوده.
احسان بهروز که داشجوی رشته مدیریت دانشگاه مشهد می‌باشد از زمان بازداشت مجدد با وجود اینکه یک ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذشت در مدتی که در بازداشت بود هرگز نتوانست در سر کلاسهای دانشگاه حاضر شود و به این ترتیب سرنوشت تحصیلی او نیز به مخاطره افتاد و با توجه به اینکه نامبرده بدلیل بازداشت طولانی ماه‌ها از دانشگاه و تحصیل دور بوده باعث نگرانی جدی شده، که ممکن است دانشگاه با ادامه تحصیل این نوکیش مسیحی موافق نکند و حتی وی را به دلیل بازداشت و ایمان مسیحی‌اش، در سال تحصیلی جدید محروم از تحصیل کنند.
پیش از این نیز خانم فاطمه نوری، از دیگر نوکیشان مسیحی و دانشجوی رشته هنر در تهران به دلیل ایمان و باورهای مسیحی خود پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی در محل سکونت خود در شرق تهران و سه ماه بازداشت در زندان اوین، به مدت یکسال از تحصیل در دانشگاه محروم شد.
جمهوری اسلامی در تازه‌ترین شیوه در جهت برخورد با نوکیشان مسیحی و مقابله با رشد و گسترش مسیحیت در کشور با تجربیاتی که از برخورد شدید با بهائیان کسب کرده حال به دنبال استفاده از این راههای مشابه در جهت افزایش فشار بر مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی که از دیگر ادیان به مسیحیت می‌پیوندند می‌باشد.
احسان بهروز همچنین در کنار تحصیل به جهت تامین کمک هزینه و مخارج دانشگاه خود اقدام به راه اندازی کافی نت (مرکزی برای ارائه خدمات اینترنتی) کرده بود که پس از بازداشت ایشان توسط ماموران، این مکان به دستور اداره اطلاعات تعطیل شد که دلیل آن را نیز گویا ایجاد فضا و مکان و ارتباط با دیگر مسیحیان از طریق اینترنت اعلام شده است!
احسان بهروز بار اول نیز در ۱۷ تیرماه سال ۱۳۸۹ بهمراه عده دیگری از مسیحیان منطقه در یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده توسط نیروهای امنیتی اداره اطلاعات خراسان رضوی بازداشت شد.
ماموران امنیتی پس از انتقال وی به بازداشتگاه اداره اطلاعات واقع در بلوار وکیل آباد مشهد، با آگاهی از این مطلب که وی پیش از گرویدن به مسیحیت و همچنین نام ایشان در شناسنامه با پیشوند "سید" آغاز می‌شود از وی خواستند تا فرم تعهد نامه‌ای مبنی بر انکار ایمان مسیحی خود را امضا کند که چون ایشان از این کار ممانعت کرده و حاضر به انجام اینکار نشد نامبرده در‌‌ همان محل بازداشت شد.
این هموطن مسیحی سرانجام پس از گذشت سه ماه بازداشت و بلاتکلیفی در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد با صدور حکمی از سوی شعبه ۹۰۱ دادگاه انقلاب مشهد واقع در خیابان کوهسنگی با سپردن وثیقه ۸۰ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد.
به رغم تلاش‌های حکومت مذهبی جمهوری اسلامی برای تبلیغ و تحمیل دین اسلام شیعه به عنوان دین رسمی و قانونی کشور و با وجود سخت گیری‌ها و فشارهایی که براقلیت‌های مذهبی اعمال می‌شود، و نظر به اینکه در حکومت جمهوری اسلامی مجازات تغییر دین برای مسلمانان در حکم ارتداد است و می‌تواند مجازات اعدام را درپی داشته باشد اما پدیده رویگردانی جوانان ایرانی از دین موروثی خود مذهب شیعه مدام گسترش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر