جستجوی این وبلاگ

۲۸.۴.۹۱

آزادی موقت دو فعال دانشجویی و وبلاگ نویس منتقد با قید وثیقه



 وحید جعفری، وبلاگ نویس منتقد و دانشجوی دانشگاه آزاد کرج و سعید جعفری فعال دانشجویی دانشگاه علامه، روز چهارشنبه گذشته، ۱۴ تیرماه۹۱ با قید وثیقه، موقتا از زندان اوین آزاد شدند.
به گزارش کمیته گزارش حقوق بشر، وحید جعفری، نویسنده وبلاگ «خشم سبز»، ۲۸ بهمن ماه ۹۰، با یورش ماموران امنیتی به منزلش، همراه با برادرش سعید جعفری و همچنین مصطفی طرزی دستگیر و بعد از تفتیش منزل، به محلی نامعلوم منتقل شده بود.
این سه نفر پس از دو هفته به بند امنیتی زندان اوین منتقل شده و تحت تحقیق و بازجویی قرار داشتند و از دلیل اصلی بازداشت آن‌ها خبری منتشر نشده بود.
وبلاگ خشم سبز اواخر سال گذشته توسط «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» فیل‌تر شده و از سرویس دهی خارج گردیده بود.
«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه»، براساس ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای تشکیل شده و طی سالهای اخیر، با کنترل آنچه «مصادیق مجرمانه در فضای اینترنت» خوانده شده، به فیلترینگ، انسداد و تعطیلی وبلاگ‌ها، سایت‌ها و پایگاههای اطلاع رسانی می‌پردازد و همزمان دستور به تعقیب و احضار و بازداشت فعالان سایبری و وبلاگ نویسان صادر می‌کند. و ریاست این کارگروه برعهده دادستانی کل کشور است.
منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند که وحید و سعید جعفری، با قید وثیقه صد میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شده‌اند و از وضعیت مصطفی طرزی خبری منتشر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر