جستجوی این وبلاگ

۳.۶.۹۱

بیانیه انجمن علمی باستان‌شناسی در اعتراض به تک جنسیتی کردن رشته باستان‌‌شناسی



 انجمن علمی باستان‌شناسی ایران در بیانیه‌ای خطاب به معاون آموزشی وزارت علوم کشور، به اقدام برخی دانشگاه‌ها نسبت به تک جنسیتی کردن رشته‌ باستان‌شناسی اعتراض کرد.
دانشگاه بوعلی سینا همدان و محقق اردبیلی بدون اطلاع و هماهنگی گروه‌های باستان‌شناسی از پذیرش دانشجوی دختر در آزمون سال جاری خودداری کرد.
انجمن علمی باستان‌شناسی ایران نیز در بیانیه‌ای نسبت به این اقدام اعتراض کرد و نداشتن آگاهی و برداشت صحیح از کیفیت و اقتضائات این رشته را عامل اصلی این اقدام عنوان کرد.
رئیس انجمن انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، خطاب به معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری تاکید کرد: انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کار‌شناسی دانشگاه‌های کشور شایعه تک جنسیتی کردن رشته باستان‌شناسی در برخی از دانشگاه‌ها را که مدت‌ها در محافل علمی باستان‌شناسی مطرح بود به واقعیتی تلخ بدل کرد. اگر نخواهیم باور کنیم که این گونه مصوبات از سر عناد و غرض ورزی است، بی‌تردید ناآگاهی از اهمیت و جایگاه رشته باستان‌شناسی و برداشتی نادرست از کیفیت و اقتضائات این رشته علمی از عوامل اصلی اتخاذ چنین تصمیمات ناصوابی است. حضرتعالی به عنوان معاون شاخص‌ترین و علمی‌ترین وزارتخانه کشور که تصمیمات متخذه در آن می‌بایست بر پایه خردورزی، کار‌شناسی باشد، نیک آگاهید که اگر تصمیمی خلاف این رویه صورت گیرد بازخوردهای بسیار منفی، تنش‌های اجتماعی و هزینه‌های معنوی زیادی را بر کشور تحمیل خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر