جستجوی این وبلاگ

۸.۶.۹۱

هشدار عفو بین الملل در خصوص اتهام محاربه به ارژنگ داوودی



 سازمان عفو بین الملل می‌گوید براساس گزارش‌هایی که به این سازمان رسیده است، قرار است دادگاه ارژنگ داوودی به اتهام محاربه، چهار روز دیگر در تهران برگزار شود.
متن کامل بیانیه عفو بین الملل را در زیر میخوانید:
اقدام فوری
ترس از شکنجه برای نویسنده ایرانی
نویسنده ایرانی ارژنگ داوودی، از اکتبر سال ۲۰۰۳ زندانی است، در ۲۷ ژوئن به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد بیم آن می‌رود که او را مورد شکنجه قرار دهند و یا اینکه تحت درمان قرار نگیرد.
او در تاریخ ۲۸ اوت با اتهام جدید "محاربه با خدا" (محاربه) به خاطر فعالیت‌های سیاسی مسالمت آمیز خود متهم شده است.
از زمان آغاز بازداشت، ارژنگ داوودی حکم زندان خود را در زندان‌های مختلف ایران، از جمله در زندان بندر عباس زندان هرمزگان که در ۱۵۰۰ کیلومتری جنوب محل سکونتش تهران می‌باشد، زندان رجایی شهر در کرج و زندان اوین، بند ۲۰۹، که بر این باور است که تحت کنترل وزارت اطلاعات می‌باشد.
از این بند اغلب گزارش می‌شود که زندانیان مورد شکنجه یا اذیت و آزارهای دیگر قرار می‌گیرند. و یا زندانیان بیمار در این بند از زندان اوین تحت درمان قرار نمی‌گیرد، او مدت طولانی از زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده است.
از زمانی که به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده، ارژنگ داوودی تماسی با خانواده‌اش نداشته است.
ارژنگ داوودی ۲۸ اوت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «محاربه با خدا» (محاربه) احضار شد.
اتهام "محاربه با خدا" احتمال صدور حکم اعدام را برای وی در پیش دارد.
ارژنگ داوودی، ۶۰ ساله، در اکتبر سال ۲۰۰۳ بخاطر شرکت در فیلم مستند "ایران ممنوعه" که در آن او در مورد نقض حقوق بشر در ایران صحبت می‌کند دستگیر شد.
پس از یک محاکمه در سال ۲۰۰۵ در شعبۀ ۲۶ دادگاه انقلاب او به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "ایجاد و هدایت یک سازمان و یا گروه مخالف دولت"، "مدیریت مرکز فرهنگی آموزشی به نام پرتو حکمت در تهران" و مشارکت در یک فیلم مستند و به دلیل نوشته‌های خود برای یک سیستم سکولار حکومت در ایران، او را به ۱۵ سال زندان و ۷۵ ضربه شلاق محکوم کرد. حکم شلاق او اجرا نشده است.
عفو بین الملل از اعضای خود در تمامی جهان خواسته است که به مقامات رژیم ایران نامه بنویسند و از آن‌ها خواستار مهیا کردن سه امکان زیر برای ارژنگ داودی شوند.
لطفا فورا نامه‌هایی به فارسی، انگلیسی، عربی و یا زبان خود بنویسید.
- درخواست از مقامات ایرانی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط ارژنگ داودی، او صرفا به خاطر به کارگیری مسالمت آمیز حقوق خود در نوشته‌هایش برای آزادی بیان و تشکل و فعالیت سیاسی در بازداشت است.
- از آن‌ها خواسته شود از ارژنگ داوودی در برابر شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها محافظت شود و به او تمام مراقبت‌های لازم پزشکی داده شود.
- فراخوانی برای امکان دسترسی فوری ارژنگ داوودی به خانواده و وکیل خود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر